Ben

rubriken står för leg. som i legitimation, som det man ska visa om man köper alkohol till exempel.

Idag råkade jag ut för min första legkontroll på ICA Maxi (Tidigare har jag visat det bara för att komma in på ställen, aldrig för köp, för som nog några vet så är jag nykterist). Så vad köpte jag då?

Jo, detta:


Alltså inte ALLA... men jag skulle alltså köpa en av dessa + en youghurt och jag hade använt en sådan där självskanner, så jag blev lite chokad när skärmen framför mig sa att köpet skulle hanteras av personal, men visst jag fick tag på någon och då sa hon att jag skulle visa leg för cidern. Cidern som inte ens är cider, utan läskeblask. Företaget kallar det ”fruktdryck med ciderkaraktär och innehållet är garanterat helt alkoholfritt".

Konstigt tycker jag, tur man är 19 så man får köpa läsk...



Kommentarer
Postat av: Emma

du får testa köpa lätt öl nån gång för det räknas som läsk, det finns ingen åldersgräns på det (i lagen alltså)

2011-08-11 @ 21:25:50
URL: http://emmabl.webblogg.se/
Postat av: Emma

haha bäst!!! xD

2011-08-14 @ 20:07:01
URL: http://poweroffour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0