We lost again.

Spoiler alert på rubriken... ha ha ha ;)

Har missat en match och en träning på grund av min senaste vecka av sjukdom, tråkigt, men sånt händer, men idag var det match igen. Mot Baldock, i Baldock.

Idag fick jag spela mittback. Nästan samma jobb som förut, hela matchen markerade jag #15. Jag orkade rätt bra med tanke på att jag varit sjuk, men är osäker på om jag kommer att kunna gå imorgon. #15 var stark och använde knän och armbågar för att försöka få bort mig. Så jag tippar på att jag kommer ha en rejäl träningsvärk och en hel del blåmärken. Det känns ganska konstigt att spela på gräsplan i shorts på tredje advent... Men vi förlorade alltså, men som vanligt har jag inte riktigt koll på ställningen, men det kan ha varit 4-1.

I England har man en ganska mysig tradition efter att man spelat en match. De flesta klubbar har en klubblokal som är en pub och där samlas man efter varje match och käkar och dricker lite och umgås :) och Baldock hade en väldigt charmig och traditionell engelsk pub och vi blev bjudna på mackor och pommes. Pat bjöd också på drickat eftersom det snart är jul ^^ Sista träningen på tisdag, sedan blir det uppehåll över jul och det passar bra eftersom Elin kommer på fredag (!) och sedan åker jag hem till Sverige!! :D (kommer tillbaka den 3 Januari).

Planen idag var väldigt lerig... Inte det värsta jag har spelat på, men det märktes inte att man hade dobbar...


Är det konstigt att jag önskar mig ett par nya fotbollskor i julklapp? ;) Det ska dock vara samma modell...


Kommentarer
Postat av: Emma

Synd att ni förlorade matchen :( men kul att elin kommer dit! :D

2011-12-12 @ 21:25:05
URL: http://charmedsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0