Far, Far Away

För någon vecka sedan så tog jag ledigt från skolan för att åka till Småland med min mamma. Varför? Jo, min mamma har fått jobb i Växjö, ungefär 50 mil från Borlänge. Jag åkte dit med henne som stöd första gången hon skulle dit och jobba och flytta in i lägenheten hon kommer dela med en annan skötare.

I måndags åkte hon igen och kommer vara borta i tre veckor och sedan kommer hon vara hemma i ca. 5 dagar för att sedan åka ner igen och jobba. Det är en otrolig skillnad mot hur vi har haft det, då har mamma jobbat skift, både natt och dag och hon har varit hemma ofta och alltid funnits i närheten. Nu är hon ungefär sju timmars bilresa borta och det är en konstig känsla.

Jag älskar mamma, jag förstår att hon behöver det här. Vi får se hur det går.


Kommentarer
Postat av: emma sajjer (bitterfittan)

hoppas det går bra för er även om det måste vara jävligt jobbigt

2011-02-12 @ 14:07:48
URL: http://www.emmasajjer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0