I know its gonna be alright. I need you to share the vision.

Nu händer det grejer i mitt liv. Så mycket att jag inte själv vet vad jag tycker och tänker.

First of all. Mina föräldrar har kommit fram till det som jag och min syster känt på oss länge. Så nu jobbar och bor min mamma i Växjö och jag, min syster och pappa bor kvar här hemma i kära Borlänge. Men... vi kommer inte kunna bo kvar i vårt hus allt för länge. Så vi håller på förfullt för att försöka komma fram till hur vi ska göra, vad vi vill spendera och när. Det är så stora och många beslut att det känns som att huvudet ska sprängas. På fredag åker jag och syrran + min vän Elin ner till Växjö för att hälsa på mamma.

Om en månad tar jag studenten... snacka om milstolpe i livet. Måste kämpa de sista två veckorna nu, innan betygen sätts. Jag tog ett beslut för ett par månader sedan, att inte söka in på någon skola. För jag har ändå redan kommit fram till att jag inte är redo än. Måste veta vad jag vill bli först. VÄGRAR börja plugga någonting som inte känns rätt efter ett tag. Så jag har kommit på en idé. Vilket är att åka till Storbritannien, the land of my dreams och bli Au-pair. Jag blev medlem på en sida för inte så länge sedan och hipp som happ så mejlar jag med en potentiell familj i Cambridge... De verkar väldigt trevliga och barnen är inte alltför unga, men de bor på landet...

Hatar att göra val. Jag gillar att ha möjligheter, men jag hatar att behöva välja bland dessa möjligheter... Fattar ni hur svårt jag kan ha det att bestämma pizza!?!? Förutom American Take Away, 9/10 ggr blir det El Taco utan Guacamole, nu vet ni.

Det var nog allt för stunden..

Kommentarer
Postat av: Niclas

Ja inte är det enkelt inte.. Mitt enda mål har varit att komma iväg till Australien, men när/om jag kommer hem så vettefan vad som händer liksom, vågar inte riktigt tänka så långt.. :S



Men vf är Storbritannien drömlandet om man får fråga? :O

2011-05-12 @ 23:15:18
URL: http://kufuffin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Måste säga att jag diggar din blogg skarpt, har försökt leta någon blogg där allt inte handlar om mode och som inte är komplicerad utan ren och enkel. Och ett stort plus att du har en fantastisk smak av musik! Och kan man drömma så är det bara ens egen vilja som står ivägen från at göra det.Jag tycker att om du får chansen att åka till Storbritannien så gör det, min dröm är att få åka till USA så jag förstår lite vad du menar. Jag har haft min dröm sen jag var sju år gammal så hela mitt liv har jag gått och väntat på den dagen då jag är redo, vilket är ganska snart! Vela bara skriva några rader och kikar in lite då och då, roligt att hitta något nytt så keep up the good work!

2011-05-21 @ 10:33:24
URL: http://emeliejohannakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0