Isn't it ironic

Nu är det officiellt höst. Första September har passerat. Men! Idag har det varit fantastiskt sommarväder! Helt underbart.

Dagen började med att jag skjutsade Jonathan och Helen till stan. Dagen (eller snarare morgonen) fortsatte med att jag lekte med Caroline. Vi åkte bland annat till lekparken i Little Eversden. Efter vi varit där en stund fick vi sällskap av två andra barn och deras morfar/farfar (tror jag...), Caroline lekte lite med barnen och då började jag och denna mannen prata. Och jag snackade riktigt bra, haha. Vilket ledde till att han senare, efter att ha fått vetat att jag var Carolines Au pair från sverige, sa att man inte kunde höra att jag inte var härifrån :D hihi. Now that is a compliment! Det är dock lite jobbigt att jag inte pratar lika bra med Helen och Andrew... Det går bra med barnen, men med Helen låser det sig... :/ Jaja, jag har faktiskt bara varit här i två veckor. :)

Efter att vi hämtat Jonathan från hans tennis så åkte vi hem och åt lunch och sedan bar det av på dagens äventyr. Vi tog bilen till Wimpole Hall, vilket är en stor egendom, med en djurgård, en stor vacker park etc. Men jag stötte på ett problem redan på parkeringen... Att parkera kostade £2 och jag hade £1,5... för man kunde bara betala med mynt. Tänkte länge och väl på hur jag skulle göra, bland annat letade jag nogrannt runt i den stökiga bilen efter borttappade mynt och jag hittade 20p! men jaoo, nu hade jag £1,70 vilket var ännu mer irriterande nära den nödvändiga summan... Så tillslut sprang jag och ungarna till cafét, köpte en juice till Caroline och äntligen hade jag mynt! så, vi sprang tillbaka och betalade parkeringen och sedan kunde vi (efter ytterligare lite krångel som inte behöver nämnas...) gå in på djurgården (alltså, en park med grisar och getter osv inte tigrar och intressanta djur).

Efter två timmar ungefär återvände vi hem och då gjorde jag tea till barnen och sedan kom Helen hem och sen dess har jag varit ute på två korta promenader (för att fota i det vackra vädret) och suttit vid datorn.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0