James Blunt

Det fanns en tid (en ganska lång tid) som jag störde mig (ganska mycket) på James Blunt. Jag tyckte hans röst var gnällig och, ja irriterande. Det hjälpte inte att radion spelade Good bye my lover och You're Beautiful femhundraelva gånger per dag för några år sedan.

Nu ser (hör) jag dock på honom med nya ögon (öron). Stay the Night från hans senaste album: Some kind of trouble var den första låten som fick mig på fall. Den fantastiskt sommriga och underbara videon till en härlig och feel good låt fick mig på fall. Får någon dag sedan (kan ha varit igår..) hade jag iPoden på blandat (alla låtar alltså) och helt plötsligt dök Blunts låt; Heart of Gold up och det kändes som att han sjöng om mig, för mig (ja, det låter väldigt fjantigt...) och så lyssnade jag på resten av hans album and IT IS GOOD. 


"If time is all I have
I'll waste it all on you

Each day I'll turn it back
It's what the broken-hearted do
I'm tired of talking to an empty space
Of silences keeping me awake"
- If Time Is All I Have

"Slide over here let your hands feel the way
There's no better method to communicate
So girl stop your talking
Words just get in the way
I'll be your man"
- I'll Be Your Man

"He says times like these I don't want to be a superstar
Cause reality tv killed them all in america
Oh the sun always shines in a magazine
Tonight can we be free to be who we really are"
- Superstar


[Bilder tagna från James Blunts musikvideo till Stay the Night, redigering av mig]

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅH ÅH ÅH så får man inte glömma att Babytard är på hans nyaste album cover! ... Från shaytards på youtube... som du förmodligen inte ens vet vilka det är. Men ändå. its cool.

2011-09-23 @ 11:35:17
Postat av: Emma

Haha,jag skulle ha kunnat skrivit dethär inlägget! Jag hatade hans röst o hans låtar. Men de n första låten jag gillade var wiseman. :)

2011-09-23 @ 12:25:06
URL: http://charmedsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0