FML

Igår hade vi vår första föreläsning. Grafisk Introduktion och Illustration heter kursen och den kan nog bli ganska intressant. Efter föreläsningen fortsatte nollningen, bland annat så blev det skattjakt på kvällen. 10 ting skulle samlas in åt JF (speciella Maasar). Bland annat en person som är 165 centimeter. Jag är knappt 164 centimeter så det fick bli jag, ingen annan var i närheten. Det var inte bara att lämna fram ett föremål, utan man skulle presentera sakerna kreativt, så för att impa lite och köra på temat (rymden) så moonwalkade jag fram (så gott det gick på gräs...) och sedan stod jag yttepyttelite på tå och jag kan säga att det slutade med att Grafisk Design vann den tävlingen ;)
 
Idag stod det föreläsningar mellan 10-17 med en timmes lunchrast på schemat, det var tur att vi fick sluta nästan en och en halv timme tidigare annars hade nog min hjärna förvandlats till gelé... Ikväll var det smygsittning, men den gick inte jag på eftersom jag gick på träning istället. Det ångrar jag.
 Allt är frid och fröjd fram till träningens start, men circa 20 minuter in i träningen får jag en spricka i läppen, det skulle vara mer hardcore om det inte var jag själv som förorsakade blodspillet... Men, jag körde på. Det regnade nästan konstant i olika mängder under träningen, men när det vi bara hade några minuter kvar kom hällregnet. Det öste ner något kopiöst! Jag skulle inte ha blivit blötare om jag så hade huppa i älva! Jag cyklade hem i spöregnet, ur brunnar bubblade vatten upp och pölar döljde hål i vägen... Fuck my life tänkte jag, men det blev värre. Trött, blöt och kall kom jag hem, men... dörren var låst, alla dörrar var låsta. Javisstja, pappa är på födelsedagsfirande. Jag har ingen hemnyckel och ingen mobil på mig. FUCK MY LIFE. Jag gick fram och tillbaka och funderade på vad fan jag skulle göra. Det slutade med att jag gick över till min granne, som dessutom är en gammal lärare till mig. Jag fick låna telefon. Tror ni pappa svarade? Nej. Jag lämnade ett meddelande och medan jag väntade på pappa, så duchade jag och fick fika på te, hemaodlad gurka och kakor iklädd handduk och (världens mjukaste) pläd i min gamla lärares hus. Surreal... Tillslut ringde pappa tillbaka och sen kom han med lite kläder och allt löste sig.
 
Det är tur man har schysta grannar och Tack pappa för att du kom hem och gav mig kläder!
 
Imorgon är en ny dag. Imorgon är det match. Imorgon ska vi vinna!
 

Kommentarer
Postat av: Johanna Fåglund - Foto

Sv: Tack :))

2012-08-31 @ 11:23:26
URL: http://stargirlphoto.blogg.se
Postat av: malin

hahahahha förlåt att jag skrattar, lät verkligen tragiskt men sjukt roligt.. förstår att det inte var en rolig upplevelse men tur att grannarna och din pappa fanns till hands :) hur mår du annars?

Svar: Det var tragikomiskt, det erkänner jag ;) jodå, hyffsat, förlorade en match idag som vi skulle ha vunnit, så lite bitter är jag ^^ and you? :)
Sangster

2012-08-31 @ 16:03:36
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: malin

hahahaha med mig är det bra, men att vakna 06:40 en lördag va väl lite mindre woooohooo! ^^ vad trist att ni förlorade men vafasen det kommer fler ggr o då tar ni igen :D

2012-09-01 @ 08:00:38
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0