Elin was here

Innan jul så kom Elin på besök, det var första gången jag sett henne på fyra månader! Hon kom den 16 december och  sedan åkte vi hem till Sverige tillsammans den 21 december.

Jag hämtade henne på stansted och från och med det till att vi somnade var det konstant snack. Två bästa vänner som inte träffats på fyra månader har en del att säga! Det var FF. Helen och Andrew var på julfest, så jag och Elin hjälpte barnen i säng efter det att barnvakten gått och sedan käkade vi pizza och tittade på Sherlock Holmes (Sherlock Holmes blev nästan temat för hennes besök, för vi såg också TV-serien Sherlock och så gick vi på bio och såg den ny Sherlock Holmes filmen; A game of Shadows och så kallar vi varandra Sherlock och Watson...).

Dagen efter, en lördag, tog vi tåget in till London och hade en kanon dag där! Vårt första mål var Camden Stables Market (som är mitt favoritställe i London, missa inte det om ni ska till London!) och där åt vi go japansk street food och köpte finfina småkistor och annat häftigt krimskrams! Vi var också till Hyde Park och under juletiden så hålls en marknad där som kallad Winter Wonderland. Trevligt, men kallt och ruggigt.

Resterande dagar spenderade vi med att åka in till Cambridge och spatsera gatorna där :) Väldigt trevligt och vi åt självklart på Nandos! ;)


Glad Elin i Camden Stables Market


En stjärna på Winter Wonderland i Hyde Park


Karusell i Hyde Park


Elin med en Frappuchino från Starbucks innan vi skulle på bio


Nandos!!!!


Vi stötte på träd som blommade... i december!



Kommentarer
Postat av: johanna

Vad mysigt det låter!:), och fina bilder som vanligt. Särskilt den på karusellen, färgerna är häftiga. fast hästen ser lite läskig ut haha.

2012-01-15 @ 20:02:36
URL: http://lifeandeverythinginbetween.blogg.se/
Postat av: mila

Sv: Ja :D den bästa tv serien sedan mannaminne.

2012-01-19 @ 07:17:57
URL: http://electricdirtjunkie.blogg.se/
Postat av: Ante

Tack så mycket :)

2012-01-23 @ 09:24:20
URL: http://openclose.blogg.se/
Postat av: malin

vilka mysiga bilder.. :) hoppas allt är bra och går bra där borta :) har ni snö? :O hahaha jag känner mig så insatt i detta, men vi har ju ingen här hemma :( vilken vinter liksom!

2012-01-28 @ 09:21:22
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.com/
Postat av: malin

oki vad skönt, ge mig... ca 0-gradigt här nu men liite snö på backen.. gillar inte snön så mig gör det inget heller, mest synd om barnen osv. kan ju inte neka att det är ovant

2012-01-28 @ 14:55:43
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0