Lord of the Rings

Jag har en bucket list, den är inte särskilt formell, men jag har några saker jag vet att jag vill göra innan jag dör. För er som inte vet vad en bucket list är så är det helt enkelt en lista med saker man vill göra innan man kolar vippen (Fy vad ful omskrivning...) Att läsa Sagan om Ringen är ett av mina mål. Igår, den 10/1-2012 läste jag ut J.R.R Tolkiens Lord of the Rings och jag är mäkta stolt över mig själv.

Jag började i mitten på oktober och har sedan dess läst i perioder, läste nästan ingenting i December, var sjuk och hade besök och stack hem till Sverige, men nu är jag tillbaka och har jag alltså läst ut den. Jag är glad att jag gjorde det, men det är en väldigt seg bok måste jag tyvärr säga. Tyckte att det var kul att jämföra med filmerna (som jag är nördigt tokig i) och det finns många skillnader. Peter Jackson, Fran Walsh och Philippa Boyens har gjort ett riktigt bra jobb med att omarbeta boken till film i alla fall även om det finns många avböjelser, men som film fungerar det mycket bättre än om man hade gjort filmen rakt efter boken (det hade nog inte ens varit möjligt). Men så brukar det vara för mig också. Ser jag filmen innan jag läser boken så föredrar jag filmen och vice versa.

Men ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg så mycket av det jag har läst. Det är väl inte så konstigt när det tar så lång tid att läsa en bok. Plus att jag har grymt dåligt minne...


Kommentarer
Postat av: johanna

Stolt över dig! Inte en dålig prestation. Jag har bara kommit igenom halva förorden haha.

2012-01-12 @ 10:17:21
URL: http://lifeandeverythinginbetween.blogg.se/
Postat av: joanna

Hej jag heter joanna och är 23 år och när jag var 14 år fick jag diagosen Aspergers syndrom och bloggar nu öppen hjärtat om livet med diagnosen för att samhället ska få mer insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund.



Så kolla gärna in min blogg:)



kram



ps. du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)



Ps2. Pågår just nu en stpor veckans blogg tävling missa inte chansen att bli länkad inför mina 300-600 unika läsare/dag:)

2012-01-12 @ 12:02:43
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: Fanny

Super snygg header måste jag säga!

2012-01-12 @ 13:18:30
URL: http://fannylindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0