2 årsjubileum

Kom nyss på att den 22 Juli i år hade jag haft mitt körkort i 2 år :) Det känns bra, nu kan jag inte bli av med det så lätt :) (inte för att jag ska börja missköta mig, haha)

Dagen jag tog körkort.

Utsikt

Utsikten från rummet jag bodde i under min vistelse i Malmö. Morgon, middag, kväll.

Sigh No More

Love it will not betray you
Dismay or enslave you, it will set you free
Be more like the man you were made to be
There is a design, an alignment, a cry
Of my heart to see,
The beauty of love as it was made to be

Nästa stopp; sommaren

I tisdags satte jag och Emmy oss på tåget på Malmö (typ, vi hade två byten på vägen dit) och för varje timme på vår resa blev vädret bara finare och finare. Blå himmel och värmande sol var det ett tag sen jag såg! Jag hade bättre väder i Februari i England än jag har fått känna av den här sommaren! (inte okej) men i Malmö hade vi toppenväder! Igår (Fredag) kom vi hem igen och vad möts vi av? Regn och rusk, kallt men kvavt och fuktigt... Det var otroligt skönt att få känna solen på min hud, men jag hade inte direkt packat till sådant väder... så jag gick omkring i svarta jeans och svarta tröjor... Men jag klagar inte!

Anledningen till Malmöresan var Emmys sista öronoperation. Jag bodde på Hilton under dessa dagar och det var inte dumt alls! Superskön säng, fantastisk utsikt och undebar frukost! Ätit så jäkla gött under dessa dagar, hotellfrukost som heter duga (pannkakor, våfflor, english breakfast, muffins, färskt bröd med alla möjliga pålägg, chrunchy flingor med yoghurt, frukt och så vidare), Jensens Bøfhus, O'Learys och Kinamat, nu ska jag fasta i en vecka... haha, just kiddin'.

Första dagen spenderade jag och Emmy med att gå omkring i Malmö och njuta av vädret. Malmö är en sjukt fin stad som jag är förvånad över att jag inte har besökt tidigare! Jättemånga fina gamla byggnader, men staden kändes ändå fräsch och modern, överbefokat kändes det inte heller! ^^ Vi besökte sjukhuset en gång för att Emmy skulle skriva in sig, men annars gick vi runt i butiker och jag snyftade över min brist av pengar. Jag och Emmy bevisade vilka bra männsikor vi är också. Vi hittade en plånbok i Pildammsparken och den lämnade vi in på närmsta polisstation och när de frågade om vi ville ha hittelön svarade vi nej. Mhm, vilka änglar va? Haha. Andra dagen var dagen för Emmys operation. Operationen gick bra, men emmy mådde väldigt dåligt och spenderade hela dagen i sjuksängen, mestadels sovandes. Som tur är gick illamåendet över och resan hem gick rätt bra. Rätt bra eftersom första tåget blev en halvtimme försenat och därför missade vi våra anknytande tåg, men det vara bara att ta nästa, inga problem, det kändes ändå som om att hemresan gick snabbare än resan dit.

Det var en trevlig resa, blandat med jobbigare stunder, det var självklart jobbigt att se Emmy må dåligt och det var ju självklart jobbigt för Emmy att må dåligt! Saknar vädret redan... Hjälpte till idag igen på Bragematchen och det regnade nästan konstant, men jag höll mig torr hela matchen, men efter var jag dyngblöt... Jag skulle ge spelare ett pris för en bra spelad match och precis när jag går ut på planen börjar regnet ösa ner, riktigt ösa ner. När jag gick tillbaka in i VIP-tältet skrattade de åt mig, så blöt var jag. Haha. Men... Brage vann i all fall och jag bor på andra sidan vägen på Vallen så jag kunde snabbt komme hem och bli varm och torr igen! ^^

Emmy tar ett glädjeskutt i Pildammsparken i Malmö i underbart väder.

Malmö

Idag bär det av till Malmö med Emmy som ska dit för att genomgå sin sista öronoperation. Gick upp klockan 9 för att tåget skulle gå 11, men... Emmy hade läst fel, så egentligen är det vid tvåtiden som tåget går, kunde alltså ha sovt lite längre, men jag överlever :) Ska sova på Hilton Hotell inatt och de närmsta nätterna när Emmy ligger på sjukhus, spännande ^^

Igår hjälpte jag till i VIP-tältet på Brages match mot Värnamo. VIP-tältet, vad fjantigt det låter, haha. Jag och Syrran hjälpte till eftersom de var ont om folk, vi serverade kaffe och efter matchen hjälpte vi till att dela ut pris till matchens spelare. Synd att de spelade så... inte bra. Men i helgen ska jag också hjälpa till, så då får de se till att spela lite (mycket) bättre.

Kurbits

Kvällens tidsfördriv:

Jag letade efter tapeter med kurbitsinspirerade motiv och fick då helt plötsligt lust att försöka mig på det själv! Inte äkta kurbitskonst, men en modern tolkning av Anna Holm, som jag blev väldigt nöjd med. Skissade med blyerts, fyllde sedan i med bläck, skannande in den i datorn och färglade den i Photoshop. Skrev sedan ut den och satte in den i en svart ram. :)

Wakey! Wakey!

Pyssel

Igår köpte jag färg till skrivaren, som vi har saknat ett tag nu... och det har gjort mig sysselsatt. Jag började pyssla med min "rock-foto-scrapbook"! Något jag har velat göra länge och nu har jag alltså börjat. Har det riktigt trevligt under skrivbordet. Ja under, för det är där skrivaren är, haha. Sitter här och lyssnar på musik, dricker te och pysslar. Inte så dumt :)

Löparknä

Det tog ett tag för mig att ta tag i mitt problem med knät. Jag har varit lite rädd. För att de skulle säga att det inte är någonting eller att det skulle vara något obotligt, men i förrgår så ringde jag vårdcentralen och beskrev mitt problem. Igår ringde de upp mig och sa att jag förmodligen har ett så kallat "löparknä" och på samma dag var jag också ner till sportfältet där Dalecarlia cup pågick. Min pappa jobbar sitt elfte år i sektreteriatet där och han tyckte att jag skulle passa på att hälsa på sjukgymnasten som tar hand om de skadade spelarna under cupen och han tog en ganska noggrann titt på mitt knä och han höll med vårdcentralen om att det är ett löparknä. Väldigt skönt att veta vad det är för fel och otroligt skönt att veta att det inte är något som kommer sätta stopp för mig och mitt fotbollsspelande. Det som gäller är att jag ska stretcha noggrannt och styrketräna benmusklerna och även de flesta andra muskler. Ska förmodligen besöka någon mer sjukgymnast i framtiden, men just nu ska jag jobba på det själv, köpte ju för fan gymkort för några dagar sedan och ett par nya springskor!

Peace & Love 2012 - Lördag

Sista dagen, största namnet var Rihanna! Om jag bryr mig, nej. Men det var en artist som jag tänkte man skulle se bara för att se. Så jag står där i trängseln men Elin och väntar. Och väntar. och väntar. 45 minuter sen? Musikerna jag lyssnar på har aldrig varit så sena. Divor... Om det var värt att stå kvar för att få en glimt av henne? Nej. men nu har jag sett henne i alla fall. Viktigare och mycket bättre var bland annat Hardcore superstar, vilket Liveband! Det var väl fjärde gången jag såg dem och de gör en aldrig besviken, förra året var det Peace & Love som gjorde mig besviken och lät dem spela inomhus på en fjuttig scen med åldersgräns, tur för dem att jag var 19! Jag såg Stiko Per Larsson igen på Dayparty och han var suverän som vanligt, speciellt med tanke på att tekniken strulade och han fick spela några låtar utan högtalare ^^ Sugarplum Fairy såg jag också, trevligt som vanligt :) Hoffmaestro kikade vi också på :)

Bilderna är tagna av mig, se men inte röra :)

Peace & Love 2012 - Fredag

På Fredagen spelade en hel del bra band. Bästa var Stiko Per Larsson! Först ut var Elins favoriter; Nationalteaterns Rockorkester. Tyvärr kom jag sent till Billy Idol och fick höra min favorit, Dancing with myself utanför området :( men, men, jag har hört den i alla fall! :)

Peace & Love 2012 - Torsdag

Torsdagen var inte svår att planera, Mumford & Sons var det stora och viktiga och dem såg jag såklart! Underbart bra! Härligt för mina vänner som åkte till Hultsfred bara för att se dem, att de fick se dem hemma i Borlänge ändå! (Mumford ställde in sin spelning på Hultsfred när sångaren bröt handen.)

Bilderna är tagna av mig, se men inte röra :)

Peace & Love 2012 - Onsdag

Onsdagen var en riktigt bra dag på årets festival och vilken start! Dropkick Murphys! Jävligt bra var dem! Jag har faktiskt inte så mycket mer att säga, jag föredrar att visa bilder... ;) Efter Dropkick såg jag Timbuktu som jag sett så många gånger förut. Som jag skrev tidigare så var jag tvungen att spela fotboll på onsdagen vilket gjorde att jag missade två bra band... Rise Against och Simple Plan. Men, jag överlever :) Efter matchen såg jag Roxette, kul att se Gessle igen, Gylle Tider var faktiskt min första konsert någonsin ^^ Sen såg jag Magnus Uggla, vilket var väldigt underhållande. ;)

Bilderna är tagna av mig, se men inte röra. :)

Stugfix

Förra veckan var jag, min syster Emmy och min vän Elin till Äppelbo för att fixa i vår stuga. Det skulle rensas och målas. Det gick fortare än vad jag trodde, vi var klara med målningen första dagen (då hade vi alltså också rensat ut rummet och städat undan en hel del grejer) och andra dagen gick mest åt till att fundera på vart möblerna skulle stå och så vidare. Andra dagen bjöd också på en utflykt in till Vansbro eftersom Elin var tvungen att köpa en ny tandborste. Om hon hade glömt sin? Nejdå, Emmy råkade bara använda den när hon skulle måla om soffan...

Jag har alltid älskat min stuga, det har inte spelat någon roll hur den har sett ut, men som min syster skrev i sin blogg, så har jag fått ett nytt intresse vilket är inredning och det får pappa och Emmy erfara nu när jag har kommit hem från England... Haha.

Det var jobbigt, men framförallt kul! Speciallt när man var klar och såg slutresultatet :) Det är lite jobbigt dock, att när man har fixat till ett rum så syns behoven att fixa till de andra (hela TVÅ rum...) rummen desto tydligare! Men vi tar det som det kommer :)

Ungefär så här såg det ut innan, eller i alla fall för lite mer än 15 år sedan...
Bengt (farmors sambo), Emmy (Llillasyster), jag, Pappa, Olle (farmors bror) och farmor
Emmy, Bengt (pappas farbror), jag och Omma (Pappas farmor).

And after:

Stugan är som mysigast på kvällen, då man tänder brasan och en massa ljus, eftersom vi inte har någon el.