Uppdatering

Lite mer än en månad sedan jag uppdaterade senast... Det märks att jag har börjat plugga på högskolan ^^
 
Har hunnit haft en tenta, en deltenta, en stor inlämningsuppgift och annat smått sen dess, så jag har haft fullt upp. Tentorna gick riktigt bra, fick fyror :) Jag tror att Måns kan få ta lite av äran för mitt betyg, han har varit vid min sida nästan konstant under mitt pluggande :) Goa gubben ^^ Måns har också under denna tiden lärt sig något nytt. När han vill in så brukar han knacka på pappas fönster, vilket brukar vara ganska frustrerande för pappa som måste gå upp och öppna altandörren för att släppa in honom mitt i natten. Nu har Måns lärt sig klättra upp på taket för att sedan hoppa upp på mitt fönsterbräde och knacka på hos mig istället, på andra våningen alltså ^^ Min katt är awesome ^^ Men tyvärr har jag utvecklat en allergi för honom nu verkar det som... Efter nästan tio år med katt. Mindre kul, men det får jag leva med helt enkelt.
 
 
Renoveringen av rummet utanför mitt går sakta framåt, vi köpte färg förra veckan. Rött ska det bli ^^ Spännande. Målet är att det ska vli klart innan jul och jag hoppas verkligen att vi kan fixa det! Rummet som vi vill förändra ska bli ett fotbollsinspirerat rum, fast inte så att det blir osmakligt, jättekul tycker jag, men ja, vi får se hur det blir. Den röda färgen symboliserar det Engelska fotbollslaget Sunderlands röda ränder.
 
Om mindre än en månad åker jag tillbaka till England igen! För att besöka min saknade och älskade lillasyster som är där just nu som au pair! Det ser jag verkligen fram emot, förutom kanske resan dit... Pappa hade det ett helvete både dit och hem. Tyvärr kommer jag inte att kunna hälsa på min gamla au pair-familj eftersom mitt besök tyvärr krockar med att de skulle iväg på en middag och så skulle de få besök, så tyvärr får det dröja innan jag återförenas med Jonathan och Caroline :(
 
Jag och Elin var på Pärlan Secondhand igår och hon fick med sig hem en bibel från 1852, hur cool som helst ^^ men jag kom tyvärr (eller det beror på hur man ser på det) hem tomhänt. Efter vårt besök på Pärlan var vi hungriga och beslöt oss för att leta upp en asiatisk buffé. Det är inte ont om restauranger på stan i Borlänge och definitivt inte asiatisk mat, så det var inga problem. När vi var mitt inne i vår måltid kommer en man in, jag tittar på Elin och säger med stora ögon, är det där Roger Pontare?? Det visade sig att det var det, haha. Random.
 
Idag har jag inte gjort någonting vettigt alls. Bara njutit av en ledig helg kan man säga. Chaite och lussekatter har förgylt min dag medan jag har kikat på serier och myst med Måns :) Jag gjorde faktiskt en lite produktiv grej. jag och pappa var på ICA Maxi och handlade och där köpte jag en växt-typ-blomma som jag sedan planterade lite snyggt när jag kom hem :) The best part med denna växt-typ-blomma är att den behöver vattnas typ en gång i månaden ^^
 
 
 
Hej och hå detta blev en lång text, borde ta lärdom av detta och uppdatera oftare istället.. ^^
 

Kommentarer
Postat av: Emmy

Härliga bilder Anna och härlig text! :D Längtar att visa dig mitt paradis ;)

2012-11-18 @ 23:13:46
URL: http://emmyholm.blogg.se
Postat av: A.

Fan, akta så han inte halkar på taket sen...

/ party pooper Agnes

Svar: OMG! Agnes, you're like a psychic! Han halkade faktiskt av förra veckan! :O jätteläskigt :( men since he's a cat så landade han på alla fyra och det var inte problem ^^ men han verkar inte ha lärt sig från den upplevelsen...
Sangster

2012-11-19 @ 13:15:24
Postat av: Rebecca

Fina bilder! :D Ha det bra!

Svar: Tack så mycket! :)
Sangster

2012-11-19 @ 22:49:16
URL: http://www.rebeccu.blogg.se
Postat av: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Sv: Tack :))

2012-11-21 @ 14:40:17
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Postat av: Malin

fina bilder :) jaa du har varit dålig på uppdatering ;) ;D hoppas du mår bra! jag såg förresten din kompis inne på bokhandeln i kupan när jag var hemma förra helgen :) elin tror jag hon heter va? långt mörkt lockigt hår! :D

Svar: Tack :)Jaha, haha ^^ kul. Världen är liten ibland. :D
Sangster

2012-11-25 @ 10:48:29
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: elin

Gott det såg ut med lussebulle!! :)

2012-12-16 @ 14:01:34
URL: http://ceags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0