Smärtan

Smärtan som kommer när man drabbas av smärta som hindrar en att göra det man älskar, går inte att beskriva för den som inte har varit med om det.

I lördags var jag duktig och tog mig ut på en springtur, direkt efter kändes det jättebra, men idag har en smärta i foten blivit värre och värre och bara en halvtimme innan första fotbollsträningen ute var jag tvungen att erkänna för mig själv att det inte skulle kunna gå att träna. Det gör så ont i mig psykiskt när sånt här händer. Som det ser ut nu blir det varken fotboll eller innebandy denna vecka. Men det finns dem som har det värre, jag får vila ett tag och hoppas på att det kommer läka snabbt.

Så ni som mår bra just nu, ta en minut och var tacksamma för det, så ska jag också göra det!

Idag

Imorgon är det måndag. Imorgon är det dags för första utomhusträningen för säsongen. Imorgon fyller Agnes år. Imorgon kommer Emmy hem!

I förrgår var det fredag. I förrgår jobbade jag igen. Det går jättebra, men man blir hyfsat trött efter en dag med matkassepackande. Träffade Johanna och Elin efter jobbet, vi fikade på peace & love cafét, trevligt, trevligt. Johanna bor i Uppsala, så vi ses inte så ofta, men vi planerar att hälsa på na snart!

Igår var det lördag. Igår spenderade kg halva dagen i sängen och trodde att jag aldrig skulle komma ur den, men sen bara bestämde jag mig och så blev det en springtur istället! En riktigt skön en! Men det är klart det ska jävlas, det kändes som om jag hade oändligt med energi, men ett av det sista jag gjorde var att skada mig... Hoppas verkligen det känns bättre imorgon, för jag tänker inte hoppa över fotbollsträningen. På kvällen var jag hem till Elin och hade det trevligt :)

Idag är det söndag. Idag har jag shoppat loss på kupolen. Det blev en del oplanerade köp. ^^

Resterande timmar av kvällen kommer jag spendera framför Dexter.

Jobb

Jag har fått jobb!

Oh yes. Var på arbetsintervju förra veckan och igår jobbade jag mitt första pass på Snabbgross i Södra backa. Från 7.00  till 16.20 packade jag Linas matkassar. Jobbet gäller bara fredagar, vilket är perfekt eftersom jag pluggar på högskolan och inte har några lektioner på majoriteten av fredagar. Jobbet är lätt att lära sig, men väldigt krävande fysisk. Men det är inte alla dagar i veckan. Igår trodde jag och alla sa att jag skulle få träningsvärk överallt, men nää, bara lite i armarna. Så det känns bra!

Jul, jul, strålande jul.

Nu är det jul igen och n... Nää, vänta lite här. Bättre sent än aldrig antar jag och här kommer lite bilder från min jul och mitt nyårsfirande!
Jag blev riktigt nöjd med paketinslagningen i år.

Försökte få den perfekta bilden, den blev inte perfekt, men nästan.

Hade tydligen varit snäll i år och fick väldigt fina klappar! Bland annat en innebandyklubba, pengar och en klädstege

Så fort någon lämnade en stol vid matbordet, så var Måns där. Goa Månsi.

Jag och syrran drog till Karlstad ett par dagar för att hälsa på mamma. Vägen dit var grå, dimmig, hal, snöig, slaskig och eländig, men vi tog oss fram tillslut och så småningom hem igen.

Förrätt på nyårsafton: Avokadomousse med räkor!

Huvudrätt: Fläskfilé, ungsgrillade grönsaker och rödvinssås!

Måns är tokig i räkor! Så såhär ser det ut varje julafton och nyår och han jamar som en tok för att få smaka.

Bristol 14-21/12-2012

Så fort jag var klar med skolan innan "jullovet" satte jag mig på planet till England! Eller... bilen till tågstationen, tåget till en annan tågstation och till ytterligare en tågstation för att ta mig till Västerås, där jag fick vänta i några timmar på taxin som skulle ta mig till flygplatsen, sedan flyg till Stansted och där fick jag vänta i ytterligare några timmar för att sedan ta buss till London och sedan en annan buss till Bristol, i Bristol åkte jag bil med Emmy till Blackford där hon bor och jobbar som au pair. Jag började resan runt 9.30 och var hemma hos Emmy ca. 3.00 nästa dag... Men det var det värt! Fast tanken på att jag gjort denna resa två gånger är inte en särskilt trevlig tanke.

Vi spenderade dagarna med att umgås och kvällarna med att värma upp oss i Emmys säng till någon film. För kallt var det. Engelska hus vet inte vad isolering är. Vi var in till Bristol (centrum och Cabot Circus) och shoppade julklappar och såg the Hobbit! och så käkade vi på Nandos såklart! Sagt det förut, men jag säger det igen, om ni befinner er i England, käka där minst en gång! Vi var också till ett stor köpcentrum som kallas Cribbs (The Mall at Cribbs Causeway) två gånger och till Clarks Village, där många stora märken har outletaffärer! Bland annat the Body shop som hade löjligt bra outleterbjudande, typ köp två produkter (vilka som helst) och du får 20% rabatt, köp tre och du får 30% rabatt, eller köp fyra och du får 40%! Jag köpte så att mina fyra produkter tillsammans blev billigare än om jag bara hade köpt den dyraste av de fyra!

Vi har inte bara shoppat dock, vi åkte också en kort sväng till Wells. För att jag skulle få se Wells katedral. Vi missade det nästan, eftersom vi inte hade så mycket tid kvar, men efter att jag läst i min tidning som jag fått av Emmy, att Peter Jackson (regisören av Lord of the Rings trilogin till exempel) hade spelat in en film i Somerset en gång och då vandrat på Wells gator och bland annat tagit kort på katedralen så var jag tvungen... (nördstämpel) Det var på kvällen och det var mörkt ute, så vi fick inte se katedralen i all dess ära, men jag har sett den i alla fall och det var tomt på andra turister. Vi hann in i shopen precis innan de stängde, men så blev vi utkastade i princip... Service minded? I think not. Så jag vill tillbaka, fast ändå inte. Hehe.

En regnig dag var vi också ut på utflykt,till Cheddar Gorge (ja,där osten kommer ifrån) och till en strand och med oss följde Emmys familjs härliga hund! Tyvärr var ju vädret uselt, men det var kul att se sig omkring lite. Cheddar Gorge skulle jag vilja besöka igen, för att kunna klättra omkring och se dess helhet, vilket också blev svårt att visa med mitt fasta 50mm objektiv...

Det var en kul resa, och en kul hemresa också faktiskt ;) Jag tog med mig Emmy hem för att fira jul med oss och på den långa resan hem hann vi vara med om en del roligheter, tyvärr glömde vi ta deras nummer... Haha.

Nando's

Här bor Emmy och den där bilen kör hon, en precis likadan bil som jag hade i England, fast en annan färg ^^

Huset är ett klassiskt gammalt Engelskt hus, som var väldigt charmigt, men inte särdeles varmt...

Bristol

Bristol. På natten efter att vi hade sett the hobbit fick jag min livs värsta mensvärk (ja, nu vet ni) och det tog en evighet för oss att ta oss tillbaka till bilen och det kändes som det tog en evighet att komma hem till en säng och en hot water bottle. Skriver detta för att jag vill att de av manligt kön som läser detta ska förstå hur bra ni har det, utan att jag går in på detaljer...