Blåbärspaj

Jag och mamma bakade blåbärspaj igår! Mums! Mamma plockade blåbär när hon var i stugan, en hel hink! Så då passade vi på att baka två(!) pajer.

Receptet fick jag av min chef när jag sommarjobbade, jag och Michaela bakade rabarberpaj!
Så receptet funkar lika bra till blåbär som till rabarber och säkert äpple och allt annat man kan tänka sig göra paj av!


Blåbärspaj (Recept för långpanna, jag gjorde i en mindre form och då tog jag helt enkelt bara hälften av allt)
- 750g smör
- 6dl socker
- 4msk vaniljsocker
- 2tsk bakpulver
- 15dl vetemjöl

Blanda alla ingredienserna, är degen inte tillräckligt smulig så addera lite mer mjöl.
Smöra en form och smula ner 50 % av degen strö sedan ner bären och sedan resten av degen. 40 minuter i ugnen på 200 grader.

Vår blåbärspaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0