Another Walk


Körde till Cambridge efter en kort sovmorgon idag. Barnen skulle till randläkaren innan skolan, så då kunde Andrew köra dem. Jag ställde klockan på 10.00 och sedan åt jag frukost (ja, ni läste rätt..) och sedan åkte jag in om parkerade på Sylvester Road som vanligt. Sedan började jag gå. Det tar ungefär 10 minuter in till centrum, jag gick omkring där ett tag och sedan gick jag på upptäcksfärd. Jag skulle hitta Primark! Som jag misslyckats med att hitta förut... Och jag hittade det! Var faktiskt väldigt lätt att hitta... Hittade en massa andra roliga affärer på vägen. Fopp är en musik och film affär och de hade alla möjliga serier! Jag har House säsong 1,2 och 5 och de hade alla säsongerna, så det blir nog att köpa ;) WHSmith har bland annat en massa olika tidningar, om sport, musik, film, skvaller etc. Waterstone's är en stor bokhandel, fyra våningar och ett café. Marks & Spencer är en affär med blandat innehåll, men bland annat ett stort utbud av halvfärdiga maträtter, t.ex indiskt, kinesiskt, sushi, pizza etc. Forbidden Planet är en nördaffär, hehe, Sheldon och Leonard style. Grejer från bland annat Harry Potter och Star Wars. Ken Stevens är en musikaffär, med instrument och sånt, de har alla möjliga notböcker. Noter till bland annat filmmusik som Disney, Pirates, LotR, Harry Potter och artister som Queen. Fan vad jag önskar att jag kunde spela ett instrument...

Lite ironiskt och typsikt var det att jag hade sett fram emot att åka in till Cambridge i dagar och nu gjorde jag det äntligen... I plånboken hade jag bara £5 (50kr)... Men jag lyckades köpa 320 bland linjerat papper, två chokladkakor och lunch för det ;) Fint väder var det i alla fall så jag kunde njuta av det :)

Är ganska säker på att tjejen i kassan på McDonalds (lunch) var från Sverige... Hon hette Kajsa (namnbricka) och pratade icke perfekt engelska ;) Ganska modigt att jobba i kassan på McDonalds i ett främmande land tycker jag. :)


Kommentarer
Postat av: Niclas

Kanske dags att lära sig ett instrument nu då? ;)

2011-09-16 @ 22:05:47
URL: http://kufuffin.blogg.se/
Postat av: Emma

PRIMARK!!!!



jag skulle aldrig kunna tänka mig att jobba på mcdonalds/max/burger king och verkligen inte i ett annat land!! ;)

2011-09-17 @ 11:21:52
URL: http://charmedsisters.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: haha ;) men de har bra kläder till väldigt bra priser!

2011-09-17 @ 16:43:13
URL: http://charmedsisters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0