Nästa stopp; sommaren

I tisdags satte jag och Emmy oss på tåget på Malmö (typ, vi hade två byten på vägen dit) och för varje timme på vår resa blev vädret bara finare och finare. Blå himmel och värmande sol var det ett tag sen jag såg! Jag hade bättre väder i Februari i England än jag har fått känna av den här sommaren! (inte okej) men i Malmö hade vi toppenväder! Igår (Fredag) kom vi hem igen och vad möts vi av? Regn och rusk, kallt men kvavt och fuktigt... Det var otroligt skönt att få känna solen på min hud, men jag hade inte direkt packat till sådant väder... så jag gick omkring i svarta jeans och svarta tröjor... Men jag klagar inte!
 
Anledningen till Malmöresan var Emmys sista öronoperation. Jag bodde på Hilton under dessa dagar och det var inte dumt alls! Superskön säng, fantastisk utsikt och undebar frukost! Ätit så jäkla gött under dessa dagar, hotellfrukost som heter duga (pannkakor, våfflor, english breakfast, muffins, färskt bröd med alla möjliga pålägg, chrunchy flingor med yoghurt, frukt och så vidare), Jensens Bøfhus, O'Learys och Kinamat, nu ska jag fasta i en vecka... haha, just kiddin'.
 
Första dagen spenderade jag och Emmy med att gå omkring i Malmö och njuta av vädret. Malmö är en sjukt fin stad som jag är förvånad över att jag inte har besökt tidigare! Jättemånga fina gamla byggnader, men staden kändes ändå fräsch och modern, överbefokat kändes det inte heller! ^^ Vi besökte sjukhuset en gång för att Emmy skulle skriva in sig, men annars gick vi runt i butiker och jag snyftade över min brist av pengar. Jag och Emmy bevisade vilka bra männsikor vi är också. Vi hittade en plånbok i Pildammsparken och den lämnade vi in på närmsta polisstation och när de frågade om vi ville ha hittelön svarade vi nej. Mhm, vilka änglar va? Haha. Andra dagen var dagen för Emmys operation. Operationen gick bra, men emmy mådde väldigt dåligt och spenderade hela dagen i sjuksängen, mestadels sovandes. Som tur är gick illamåendet över och resan hem gick rätt bra. Rätt bra eftersom första tåget blev en halvtimme försenat och därför missade vi våra anknytande tåg, men det vara bara att ta nästa, inga problem, det kändes ändå som om att hemresan gick snabbare än resan dit.
 
Det var en trevlig resa, blandat med jobbigare stunder, det var självklart jobbigt att se Emmy må dåligt och det var ju självklart jobbigt för Emmy att må dåligt! Saknar vädret redan... Hjälpte till idag igen på Bragematchen och det regnade nästan konstant, men jag höll mig torr hela matchen, men efter var jag dyngblöt... Jag skulle ge spelare ett pris för en bra spelad match och precis när jag går ut på planen börjar regnet ösa ner, riktigt ösa ner. När jag gick tillbaka in i VIP-tältet skrattade de åt mig, så blöt var jag. Haha. Men... Brage vann i all fall och jag bor på andra sidan vägen på Vallen så jag kunde snabbt komme hem och bli varm och torr igen! ^^
 
Emmy tar ett glädjeskutt i Pildammsparken i Malmö i underbart väder.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Snygg bild!

Tänkte tipsa dig om en foto-tävling som jag har på min blogg just nu... skulle vara kul att se vilken bild du skulle välja att tävla med bland alla hundratals fina bilder du redan tagit :D

2012-07-29 @ 21:42:23
URL: http://sofiafrandberg.blogg.se/
Postat av: emma

Jättefin header!:)

2012-07-30 @ 11:22:45
URL: http://photoandinspiration.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0