Brain Stew

Det är jobbigt att tänka... Jobbigt att tänka för mycket det vill säga och det har jag en förmåga att göra allt för ofta, jag har alltid en massa frågor och funderingar som irar omkring i min hjärna, aldrig lugn och ro där uppe... Jag blir ofta en rätt disträ kompis, skulle nog varenda en som jag känner säga. Svårt att koncentrera mig eftersom jag tänker på så mycket och det ställer ofta till saker och ting.

Jag förstorar ofta upp små detaljer i mitt liv, saker som kan verka extremt löjliga i andras ögon, men blir väldigt stora problem i mina tankar.

Detta är nog också en anledning till varför jag har så svårt att somna på natten, jag är trött som fan men kan inte sluta tänka. Tänka på saker som har hänt, saker som nästan hänt, saker som ska hända och saker som skulle kunna hända...

Både i skolan och på fotbollsträningarna har jag otroligt svårt att hänga med på genomgångar, börjar helt enkelt tänka på något mer intressant, eller ja något helt annat. Fast på fotbollsträningar/matcher har jag faktiskt (omedvetet) utvecklat en metod för att hålla mig fokuserad, ganska märklig faktiskt, men det är helt enkelt så att jag har en textrad från en låt i hjärnan hela träningen/matchen, inte en hel låt, utan bara en kort del och den går om och om och om i mitt huvud, vet inte varför det hjälper, men det gör det.

Kommentarer
Postat av: jottis

Vet hur det är att tänka för mycket...därför kan jag inte heller alltid sova.. det är också en del av varför jag inte klarar av att vara ensam så länge. Vara ensam med mina funderingar är ingen höjdare. Speciellt när man har när man har en släng av ocd. How messed up aren't we... Om du behöver någon till att distrahera tankarna, eller att prata om dom, vet du var jag finns:)

2010-12-28 @ 23:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0