A day in London

Idag tog vi tåget till London över dagen! Det har varit en väldigt långt, men väldigt trevlig dag. Dagens huvudplan var att besöka Tower of London. Så det gjorde vi. Vi fick en ganska kort guidad tur av en Yeoman, Beefeater (Så kallas de männen som bor och jobbar i Towern), men den var jättebra för han pratade med humor och inlevelse. Extra kul var det eftersom "vår" familj fick extra uppmärksamhet, Caroline gick hand i hand med Beefeatern mest hela tiden ^^ Det regnade under vårt besök, men det gjorde inte så mycket. Jag tyckte det var rätt intressant, men skulle nog ha velat haft någon slags karta + info med mig..

Efter Towern var Johnny i ett desperat behov av att se Big Ben (vi har ju faktiskt byggt en fantastisk modell av den, så då är det ett måste att se den IRL), så det gjorde vi och sedan gick vi vidare till Buckingham Palace, vilket jag inte sett förut, men vi gick inte direkt nära, men det gjorde inte så mycket, bara något man kan kryssa av listan i alla fall ^^ Efter det var vi väldigt trötta i benen och överhuvudtaget så då tog vi tåget hem igen. Eller inte hela vägen hem, till stationen i Royston där vi stigit på och i Royston var det också dags för tea. Alla hade kinesiskt in mind och nu blir det intressant och jag mår lite illa bara jag tänker på det...

Vi hittade en trevligt liten kinaresturang och satte oss ner och fick berättat för oss att det fanns en deal som gick ut på att man betalade £15 per person (förutom för barn under 4ft, då var priset hälften) och sedan fick man beställa in hur mycket man ville! Skrämmande underbara tanke ;) Så det slutade med att vi var där i två timmar och åt från minst 15 olika rätter!!!!! Det var jääävligt gott och ja, vad mer kan man säga, man mår som man förtjänar! (men jag har mått betyldigt värre efter en vanlig buffé på China Garden i kära Borlänge, haha). Den middagen kommer jag sent glömma är en sak som är säkert!

Sedan dess har jag pustat ut framför datorn.

NU SKA JAG SOOOOOOVA!


















Kommentarer
Postat av: Agnes

Visst var korparna snygga!

2011-09-05 @ 01:02:45
Postat av: sandra

Jag visste inte att du var au pair ! hur är det, är det kul ? :) jag har lite funderingar på att vara det här i australien efter att jag har pluggat klart :)

2011-09-05 @ 11:54:00
URL: http://sandrahaga.blogg.se/
Postat av: Sandra T ♫♪

tack :D

2011-09-05 @ 12:40:13
URL: http://sandramusic.blogg.se/
Postat av: Emma

eeeh, studenter? :S elaborate please... :)

2011-09-05 @ 17:12:12
URL: http://charmedsisters.blogg.se/
Postat av: byrianne [ foto & vardag]

Fin blogg !

2011-09-05 @ 18:59:35
URL: http://byrianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0