Warner Bros. Studio Tour London - the Making of Harry Potter

Här kommer några av mina bilder från mitt och Johannas besök på "Warner Bros. Studio Tour London - the Making of Harry Potter" den 31 Mars (Öppningsdagen!).

Lite kort om vad jag tyckte: Det var väldigt häftigt, jag har nu rört (lite olydigt sådär, haha) vid mattan i Gryffindors "vardagsrum"! Jag har till exempel sett Sorteringshatten, Privet Drive 4, en Mandragora och de vises sten med mina egna ögon. Jag älskar film och önskar att jag kunde ha varit en del av filmmakandet. Att få vara med bakom kuliserna på Harry Potter filmerna vore en dröm, men nu är ju det lite sent och detta är det närmsta jag kan komma och det är ganska nära! Det var öppningsdagen och jag förberedde mig på kaos, men det var inga problem, under touren fick man plats och kunde se allt, förutom om man ville testa på att flyga kvast, då fick man vänta i 40-60 minuter, så det skippade jag och Johanna. De sägs dessutom att det är väldigt obekvämt ;) Vi testade Butterbeer såklart, som jag har velat testa i ungefär 10 år! Det var... intressant. Haha. Om ni får chansen så tycker jag att ni som gillar Harry Potter eller film överhuvudtaget, ska besöka Leavsden och Warner Brothers studio tour, jag ångrar mig inte!

Copyright © Anna Maria Louise Holm


The Great Hall


Gryffindor's Common Room


Dumbledore's office


The Burrow


Potion making classroom




Hogwarts - School of Witchcraft and Wizardry!


Butterbeer...



Efter Studiotouren så hade det annordats ett röda mattan event eftersom det var öppningsdagen och självklart stannade Johanna och jag kvar på den! I början kunde jag bara tänka på hur ont jag hade i benen och hur tråkigt det är att vänta, men så helt plötsligt fick jag syn på Eddie Redmayne, killen som spelar Jack i the Pillars of the Earth och då blev jag alldeles till mig, haha. Så när jag sedan fick se Rupert Grint (Ronald Weasley), Tom Felton (Draco Malfoy), David Thewlis (Professor Remus Lupin), Evanna Lynch (Luna Lovegood), Alfred Enoch (Dean Thomas) och Bonnie Wright (Ginny Weasley) glömde jag ganska snabbt bort allt jag klagat på ^^

Kommentarer
Postat av: mila

Oh lord ...

2012-04-05 @ 22:56:20
URL: http://electricdirtjunkie.blogg.se/
Postat av: Emmy

Fan va nice! :D

Eddie Redmayne <3 <3 <3 <3

2012-04-06 @ 08:58:05
Postat av: moa

MEN SHIT! ÅÅÅH, inte alls avundsjuk?!

2012-04-06 @ 17:24:54
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: Nottin

Oj vad häftigt! Ännu ett ställe en vill åka till! Måste varit en magisk dag :P

2012-04-19 @ 17:20:06
URL: http://onormaltnormal.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh, om du bara visste hur avundsjuk jag är!

2012-04-20 @ 11:18:55
Postat av: Maja

Hur kunde jag missa detta, jag är ett sånt fruktansvärt töntigt Harry potter fan! haha!

2012-04-27 @ 20:03:11
URL: http://majyaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0