Frustration!

Har hela veckan tränat på alla möjliga sätt. Löpt i Mellsta, cyklat överallt, spelat/tränat fotboll och gått på promenader. Har inte haft några problem med mitt knä och min åkomma (löparknä). Ikväll, efter en dag med mamma och en massa ätande cyklade jag till Mellsta för att springa 5km, det gick jättebra, tills jag hade cirka 400 meter kvar... Då kommer varningssignalerna och jag börjar gå, men det var försent. Haltade mig fram till cykeln. Smärta både i knät och i hela mig för jag blir så frustrerad och ledsen. Jag förstår inte varför... Jag ska väl vara glad för att knät höll när jag spelade match igår. Spelade yttermittfält för kanske tredje gången någonsin och jag är hyffsat nöjd över min prestation :)

Nu cirka tre timmar efter min löprunda känns det mycket bättre i knät, så jag gjorde rätt i att sluta när kroppen sa till. Det var intressant att cykla hem med bara ett dugligt knä dock.

Väldigt intressant inlägg, kanske inte, men jag behöver ventilera mig, detta är sååå frustrerande!

Kommentarer
Postat av: malin

ååh det låter inte alls kul :/ överansträngning? har kommit fram till vad min värk beror på, jag har ju alltid haft problem med magen i form av IBS, låter jag bli att träna ca 4-6dagar jag jag jätte ont i alla leder :( jag kan ha ont fast jag tränar, eller inte ont ont utan mer känningar men inte ofta (mest knäna på heltid) och nu har min arbetskollega fått fram att han har fibromyalgi via sin IBS då det går hand i hand med varandra, så jag kollade upp detta med läkare och de tror det är samma då jag haft dessa problem med magen över 14år nu! och reumatism proverna visar mellan 35-60% hela tiden. fibromyalgi är ju en typ av reumatism! så jäkla glad att jag äntligen har ett svar på allt! :D även om det inte är kul i sitt lopp liksom men att bara fått veta om vad det är

Svar: Jag förstår vad du menar, det är självklart inte kul med sjukdomar och smärta, men det är på skönt att veta vad de beror på! :) Jag var till en sjukgymnast och har också pratat med vårdcentralen och de säger att det är stretchning som gäller och jag försöker, men det kanske är som du säger, överansträngning, men det känns jobbigt när resten av kroppen vill, men en dum muskel säger stopp! ^^
Sangster

2012-08-19 @ 10:07:36
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: malin

jaa visst är det, testa stretcha lite extra. sambons lillasyster dansar mkt och måste stretcha låren heela tiden för hon sträcker/får sprickor i låret :( mysko grejer det finns egentligen

2012-08-20 @ 19:13:00
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0