Fotboll VS Musik

Två av mina största intressen är fotboll och musik. Idag tvingas jag välja mellan dem. Peace & Love-festivalen är igång och onsdagen är en viktig dag med många bra band, men samtidigt har jag en fotbollsmatch. Min första i Sverige efter att ha kommit hem från England (där vi redan haft uppehåll sedan April) och det är sista matchen innan sommaruppehållet. Mitt knä har krånglat den senaste tiden och när jag cyklade till träningen igår kväll var jag helt inne på att det skulle krångla och det skulle vara min "ursäkt" för att inte vara med på matchen idag. Men det gick utmärkt så idag blir det match.

Pecae & Love är bara några dagar en gång om året och det kostar dyra pengar att gå och många bra band spelar faktiskt iår och speciellt idag, så en del av mig skriker att jag är galen som väljer att spela match samtidigt som Rise Against, Simple Plan och Roxette spelar... Men en annan del är så sjukt jävla tacksam att mitt knä är okej för match! Så för att hedra mitt knä, så ska jag spela match och hoppas att jag får en till chans i livet att se dessa band. Jag missar ju inte hela Peace & Love i alla fall! Men krånglar mitt knä under matchen kliver jag av direkt och sticker till festivalen så fort jag kan!

Det är extremt jobbigt att behöva välja, i en perfekt värld hade matchen varit igår, but you can't have everything, så jag intalar mig själv att jag tagit rätt beslut. Idag ska jag i alla fall se Dropkick Murphys! Annars ska jag nog se Timbuktu, Magnus Uggla och Caligola.

Kommentarer
Postat av: malin

dropkick murphys var awesome igår :D galet drag och smak på några nya låtar... rose tattoo tror jag en hette! fast ingen kaxig moshpit direkt :O aldrig sett en på riktigt, vore ganska kul :D

2012-06-27 @ 15:20:55
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: Rockfotograf Satanja

sv: tro det eller ej, rock of ages var bra. Riktigt bra. Ny-favoritfilm-BRA. Du måste spana in den! Trots Tom Cruise...!

2012-06-28 @ 00:21:12
URL: http://www.satanja.se
Postat av: Niclas

Men bäst hittills är ju Regina Spektor! :D

Inte ofta man fäller en tår på en spelning, men ja hon fick mig närapå att storböla av lycka haha!

2012-06-29 @ 04:41:15
URL: http://kufuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0