New Au-pair

Ikväll kommer den nya au pairen hit. Emma heter hon och om ungefär en timme kommer Andrew och barnen åka till flygplatsen för att hämta henne. Helen är i Nottingham, så det kommer bli intressant detta. Andrew kommer jobba imorgon, så imorgon är det bara jag och Emma tillsammans med barnen alltså. Det blir nog bra :) Har mejlat lite med henne och hon verkar som en trevlig tjej.

De senaste dagarna har jag städat ut mitt rum och idag vaknade jag upp i gästrummet. Det känns lite konstigt såklart... Sängen i gästrummet är riktigt bekväm, så det gör inget, med det som är jobbigt är att de svenska uttagen finns i mitt gamla rum och jag antar att Emma också har med sig en dator och kommer vilja använde de uttagen. Så det blir nog inte så mycket sittandes vid datorn de närmsta dagarna. Men det är väl bra det ändå, ska försöka umgås med barnen och Helen så mycket som möjligt :)

Mitt knä är fucked up. Efter att ha kommit in i en löparperiod har mitt knä börjat klaga... I början kunde jag springa flera dagar i rad utan problem, men knät har börjat säga ifrån tidigare och tidigare på sistone och idag var jag ute på en lång runda och nu är knät inte alls glad. Kan knappt gå nu. Inte bra. Väldigt frustrerande! Speciellt eftersom jag har min sista fotbollsmatch i England imorgon kväll! Jag försöker gå så gott det går och sprejar på deep heat och hoppas innerligt att det känns bättre imorgon!

Kommentarer
Postat av: malin

vad spännande, hoppas det gick bra iallafall :) snart åker du väl hem igen också? :D såg ut att ha varit en mysig kväll iaf :)

2012-06-06 @ 09:34:56
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0