Seize the Day

Glad. Ledsen. Frustrerad. Glad. Jätteglad. Ledsen. Trött. Glad. Omotiverad. Motiverad. och så vidare... Vet inte riktigt hur jag mår nu för tiden. Det känns att det inte är långt kvar nu. Lite mer än två veckor tills jag är hemma i Sverige igen.

"Don't Count the Days, Make the Days Count!"

Stötte på detta motivastionscitat och jag ska försöka att leva efter det. De senaste dagarnas morgontimmar har sett gråa och tråkiga ut, vilket har gjort mig deppig. Jag ville helst av allt lägga mig i sängen och gråta av frustration eftersom jag är så trött på tråkigt väder. Istället satte jag på mig träningskläderna och sprang. När jag kom hem efter springrundorna så mådde jag så mycket bättre. Jag var stolt över mig själv för att jag gjorde något bra av dagen istället för att dra täcket över huvudet och tycka synd om mig själv. Hade inga tankar om att vilja äta något onyttigt och hade sprungit bort många negativa tankar. Många säger att löpning är terapi, men det är något man inte tror på förän man har testat det själv. Så det är mitt råd till er; Ut och spring. Hmm... tror jag ska ta en liten joggtur nu faktiskt... Innan middan :) Får bli en kortare tur eftersom jag redan varit ut idag :) Nu blev det här blogginlägget inte riktigt som jag tänkt mig, men jag får fortsätta senare :) Seize the day! Fint väder idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0