Seize the Day; part 2

Where was I? Kan börja med att säga att alla mina negativa tankar inte dominerar min hjärna längre, utan istället har jag ett leende på läpparna och jag mår helt enkelt bra! Tack vare att jag var ut på en springtur! Helt spontant! Nu kan jag gå och lägga mig och känna mig nöjd med dagen. Jag fångade dagen. Efter tolvtiden blev vädret finfint och vi har haft 25+ i skuggan. Sommar gör mig glad. Så är det helt enkelt. Sol, värme och en grön omgivingen gör mig lycklig! Motion och fint väder gör alltså mig glad :) speciellt fotboll.

Igår spelade jag fotboll i Stevenage igen. Six-a-side och vi vann! Igen :) Gjorde tyvärr inget mål denna gången heller, men jag var jäkligt nära, så nästa vecka, då jävlar! Haha!

Den här dagen började inte så bra, men jag tog tag i den och gjorde den så bra jag kunde. Den började med att jag väcktes av att barnen var uppe och skulle äta frukost. Tjo tjim och bang och bong gör mig väldigt frustrerad på morgonen. Jag är INTE en morgonmänniska. Så när jag hade skjutsat barnen till skolan och kommit tillbaka hem kände jag mig nedstämd, så jag tänkte att jag får helt enkelt vakna upp på rätt sida och gick och la mig och sov i ett par timmar. Vaknade utvilad och på mycket bättre humör. Jag tog på mig träningskläderna och gick ut. Sprang med musik i öronen och njöt av vädret. När jag kom tillbaka var jag en ny människa. Kanske blir en hel del upprepning nu, men jag vill bara försöka förmedla hur viktigt det är med motion och rätt tänk! Motion gör en glad och du kan göra dagen till det du vill att den ska vara! Seize the day! Don't count the days, make the days count!

Jag har för mig att jag hade mer saker att skriva, men de var säkert negativa tankar ändå, så det ska jag inte ödsla tid på!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Niclas

SV: I'm not crazy, my mom had me tested! ;)



Närå men springa är finfint helt klart och lite musik i lurarna, då mår man bra :D och så blir det ännu bättre om man får se ormar med höhö ;)

2012-05-25 @ 00:49:42
URL: http://kufuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0