Kalorier

Rekomenderat dagligt intag av kalorier är 2000. Vill man gå ner i vikt ska man ta in färre, men man ska inte understiga 800, då går kroppen in i ett svältstadie och det hjälper inte din viktnedgång. Jag ska enligt denna sidan äta mellan 1400 och 1800 kalorier per dag för att nå mitt mål.

Idag har jag ätit cirka 1670 kalorier, så jag har alltså ätit lagom med kalorier. Det är dock jag som har räknat och det är första gången jag gör detta, så det kanske inte stämmer så bra, men det ger mig en liten översikt av hur det ser ut.

Jag började dagen med att köra Just Dance 3 och efter det åt jag frukost, flingor med mjölk och blåbär och sedan fortsatte jag med styrka och Yoga med Wii fit Plus. Sedan tog jag det lugnt och till lunch gjorde jag äggröra och åt en banan efter det. Till middag gjorde jag en pastasallad och jag avslutade dagen med en grapefrukt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0