Träning ska vara roligt!

Jag tröttnar väldigt fort på träning om jag inte tycker att det är roligt. Därför är det väldigt viktigt att jag hittar en träningsform som jag tycker är rolig. Jag har spelat fotboll i ungefär 10 år och det tycker jag är väldigt roligt, självklart har det sina ups and downs som allt annat, men att SPELA fotboll är kul! Tyvärr så har jag just nu bara träning en gång i veckan och en match på helgen, vilket blir lite lite. Jag älskar bollsporter, men då måste man vara flera... Nu när jag bor på landet i England så är det inte så lätt att spela lite spontan fotboll, så då får jag hitta något annat att göra och det har jag gjort också!

Wii! Ni vet, Nintendo Wii, då man använder sin kropp när man spelar olika spel. Det finns tillexempel Wii Sport då man kan spela tennis, baseball, bowling, bågskytte osv. och Wii Fit plus då man kan välja en personlig tränare och göra Yoga och Styrkeövningar eller åka slalom och skateboard eller köra boxning och aerobics. Sedan finns det en hel del dansspel som man verkligen kan ge gärnet på. Jag brukar köra Just Dance 2 och 3.

Jag tycker det är extremt tråkigt att jogga/springa och mår dåligt när jag tänker på det, så därför blir det sälla sådana aktiviteter, men jag går ut på en hel del promenader, ofta med musik i öronen och kameran i högsta hugg.

Min träning just nu är alltså: Fotboll, Wii Dance, Wii Fit plus och promenader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0