Grönt te

På alla fitnessbloggar och tumblrs som jag är inne på nu för tiden så tipsar de om att man ska dricka grönt te. Det är bra för både kropp och själ.

Det finns många anledningar till att dricka grönt te. För det första så innehåller det inga kalorier och så får du i dig vatten som är så otroligt viktigt! Så i grönt te har du något gott (jag dricker grönt te med äppel och päronsmak) att dricka som fyller din mage så att du inte känner ett stort sug efter något onyttigt och sedan har det många andra bra egenskaper.

Det kan hjälpa mot finnar.


Är bra för tänderna. Reducerar högt blodtryck. Ger dig ett bättre imunsystem. Förbättrar metabolismen. Minskar stress. Antioxidanter. Är bra för ditt skelett.

Bra för lungor, hjärtat och levern. Bra för minnet. Bra för din hy.

Förlänger ditt liv.

Så jag råder er att dricka grönt te. Jag tyckte inte att det smakade illa första gången jag drack det, men det var väl inte direkt en smaksensation, men nuförtiden dricker jag flera koppa per dag. Jag tycker att det är bra främst för att det för att jag känner mig mättare och så fort jag börjar tänka på att gå till köket och äta något onyttigt så får jag syn på min kopp te och dricker lite av det och så försvinner de tankarna.

Du får i dig massa nyttigt som hjälper dig att må bra och gå ner i vikt utan att få i dig några kalorier om du dricker grönt te helt enkelt!




Kommentarer
Postat av: Emma

jag har druckit grönt te i år och dar, att det kan hjälpa mot finnar har jag inte märkt av ;) men man mår bättre av det iaf!

2012-05-29 @ 20:31:01
URL: http://iamemma.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0