Vägen till körkort

Jo, ungefär så här gick det till:

Jag väntade vid Pylonen (En av Trafikverkets byggnader i Borlänge) och prick 10.00 kom en vänlig ung kvinna fram och frågade om jag var Anna. Yes indeed, I am.

Hon kollade min identitet och jag fick skriva på att jag inte hade något tidigare körkort. Sedan ut till bilen.

Väl där fick jag en liten genom gång om hur hom skulle bedömma mig. De bedömmer helheten, så efter ett misstag så är inte hela ditt prov kört, utan fortsätt och strunta i det som mot förmodan går fel. Jag fick göra en invändig säkerhetskontroll (tur det, eftersom det regnade...) som gick bra, senare skulle jag dock märka att jag inte vet hur man sätter på vindrutetorkarna på bakrutan... Men, men.

Sedan bär det av.

Elin, en av mina bästa kompisar skulle åka till Västkusten denna dagen och tror ni inte att hon hamnar framför mig under en del av uppkörningen?! Haha, vilket sammanträffande! :D Hon lade dock inte märke till det (snackade med henne i telefon efteråt).

Uppkörningen fortsätter och jag får göra en vänstersväng på landsväg och bland annat en kraftig inbromsning, backa runt gaturhörn, följa skyltar och så vidare. Tyckte nog att uppkörningen var relativt lätt, men visst gjorde jag små misstag, nervositeten gör det hela lite svårare, men jag var faktiskt förvånansvärt lugn :)

"Hittar du tillbaka till där vi började?" frågar hon. Va?! är vi redan klara?!? Tänker jag. Haha och ja, det var vi, jag hittade och parkerade bilen vid pylonen och sedan frågar hon: "hur tyckte du att det gick?". Ingen jävla aning, var min tanke. Det sa jag med, minus svordomen...

"Du är i alla fall Godkänd"

LÄTTNAD! Så skönt att höra det där ordet; Godkänd!

Så idag har jag kört, kört, kört! Haha, miljövänligt va? ;) Körde familjen till stan för att fira med Kina mat, sedan med syrran för att köpa glass, med mamma till Säter för att uträtta äränden, men Emmy (syrran) till hennes stall och sedan vidare på en tur, hehe ;) Har dock inte åkt själv än, men det kommer ;)

Men imorgon ska jag till Stockholm och kommer hem söndag natt, så jag tar igen den tiden i förväg ;)

När jag kör nu, utan pappa, känns det helt naturligt. Som om jag har haft körkort jämt och jag har helt plötsligt mer koll på saker, när jag faktiskt inte behöver eller kan fråga någon :P

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis Anna! Jag var själv på min första körlektion, skitläskigt, men han sa att jag hade en bra grund redan. :)



sv: Jo, The Notebook är mycket bättre, men jag gillade Dear John också, men jag förstår vad du menar ;)

2010-07-23 @ 15:52:02
URL: http://iamemma.webblogg.se/
Postat av: josefine

Hej, haft en bra dag hitills? :)

2010-07-23 @ 16:16:04
URL: http://technicolor.blogg.se/
Postat av: :)

Grattis till körkortet :D!

2010-07-24 @ 14:24:14
URL: http://reviiiew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0