The Heroes of Christmas

Förra året vid denna tid så käkade jag enormt många lussbullar och drack läskigt mycket julmust. Jag tittade på ett avsnitt av "Mysteriet på Greveholm" per dag och när jag tittade ut genom fönstret så var det vitt.

Nu har jag tillgång till varken lussekatter eller julmust och ute är det grått men grönt... Jag älskar julen, men i år blir det en väldigt annorlunda jul. För det första så befinner jag mig ju i England ända fram till den 21:a och så skiljde sig mina föräldrar i somras, så i år kommer julen spenderas i Borlänge som vanligt men min mamma bor och jobbar i Växjö. Det blir alltså första julen utan min mamma.

Men man får göra det bästa av situationen. Så jag ska ta och beställa julmust och kanske lussekatter med, från totallyswedish.com och just nu tittar jag på en av mina gamla favoritjulkalendrar: "julens hjältar". Att det inte snöar njuter jag av dock ;) men på själva julafton ska det vara snö!

Men det är inte lätt att hålla modet uppe när pappa ringer och berättar att han bakat lussekatter och ska göra knäck...

Juligt förra året 1 2 3 4




Kommentarer
Postat av: moa

Nu har jag länkat dig i ett inlägg hos mig, som tack för att du hjälpte mig med tävlingen, att klicka på länken. Tusen tack! :)

2011-12-09 @ 13:24:11
URL: http://moathemoses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0