Är det här framtiden??

Idag var jag och min vän Elin på köpcentrumet Kupolen. Efter att vi gått runt på kupolen ett tag så satte vi oss på McDonalds med en varsin dricka, vi satte oss vid platserna vid ingången och fönsterna, det skulle visa sig bli första parkett...

Vi satt där och snackade när ett gäng fjortisar som inte kan ha varit äldre än 12, högst! och några killar i samma ålder samlades framför ingången och till vår förvåning började röka... De kan inte ens ha kommit in i puberteten än och där stod de och drog in gift i deras lungor.

Men historien slutar inte där... Lite senare kommer två väktare emot gänget och tar tag i en av killarna och muddrar honom och får tag i en kniv! som de konfiskerar. De fortsätter leta om han hade något mer på sig en bit bort och om de hittade något mer vet jag inte, men det slutade med att det kom tre polisbilar och han fick åka iväg i en av dem.

Jisses alltså, det är väl kanske inget emot slummen i vissa amerikanska städer, men Borlänge?? Jo, visst fan är Borlänge Sveriges Chicago.

Finns så mycket som är fel med denna historia så jag vet inte vad jag ska börja... Vad är det som får ungarna att börja röka?? Jag har alltid varit anti rökning, förrutom kanske när jag var riktigt liten, eftersom båda mina föräldrar röker och mamma och pappa var ju kungar på den tiden... Det finns ju inget bra i att röka, men fan vad coolt det är att suga på en pinne som kan leda till döden inom en långsiktig framtid, smakar skit måste det göra också, finns knappt nå värre än cigarettrökslukt..

Och kniven?? Vad fan skulle han med den till?! säker skojhota någon, men det kan ju lätt gå överstyr...

Sjukt irriterande när folk står utanför ingångar och röker också, jag har fan inte bett om att få andas in deras jävla rök när jag går in och ut från kupolen! Eller någon annanstans heller för den delen. Jävla lust att gå fram till dem och fimpa deras cigg men, jag är nog liiite för feg för det, men jag brukar ge dem min ökända mördarblick ;)

Over and Out

Kommentarer
Postat av: moa

Svar; Nemen! Vilken fin kommentar :D Sådant värmer hjärtat! :) Även du hade en fin blogg!

2011-01-05 @ 21:17:46
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: Emelie

Sv: Tack så jättemycket!! =D

Allt bra idag? =)

2011-01-05 @ 21:48:11
URL: http://emellay.blogg.se/
Postat av: Niclas

alltså... stryk skulle dom ha minsann! :|

2011-01-08 @ 01:58:12
URL: http://kufuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0