Royston Town FC

Igår tränade jag min första träning med Royston Town FC ladies.

Jag hade lite problem att hitta, men när jag väl nått parkeringen så fick jag hjälp av en av spelarna. Hon frågade om jag var okej och, nja, det var jag inte, haha. Så hon vi följdes åt till träningen och väl där blev jag presenterad för laget. Som verkar vara ett glatt gäng med blandad ålder, ungefär som hemma. Träningen var också väldigt lik den jag är van vid, men kanske lite mer intensiv. Tränaren var dock väldigt olik Billy, som varit min tränare i 3 år tror jag. Han var betydligt yngre för det första, kan inte ha varit många år äldre än mig. Han hette Stuart. (Little... nej, hehe)

Det var lite svårt ibland, efter som jag inte visste några namn och kan inte direkt fotbollsspårket på engelska, saker som jag är van att säga automatiskt som: snyggt, bra, härligt, jobba hem, markera, akta rygg, finns hem, byt kant. Kommer inte automatiskt längre, utan jag måste tänka lite först och det har man ju inte alltid tid med..

Avslutade med att spela, vilket jag alltid tycker man ska avsluta med! ;) så det var bra. När man vet att det blir deras första intryck av mig som spelare, så tänker man på alla misstag man gör... men innerst inne vet jag att alla gör misstag och de är till för att lära oss saker!

De tränar bara en gång i veckan, men det kanske blir lagomt, när jag ska fokusera på jobbet som Au pair först och främst. Matcher spelas på Söndagar, men när jag känner att jag vill börja spela matcher så kommer det kosta £50. För ett år alltså... :) Men jag ska testa att träna några fler gånger innan jag tar något beslut :) Det var i alla fall kul att få spela fotboll, komma hemifrån lite och träffa lite människor.

När jag skulle hem kände jag mig självsäker och trodde jag skulle kunna hitta utan GPS... MEN, det var väldigt mörkt ute och jag körde lite fel... Helt plötsligt tyckte jag dock att jag kände igen mig... The Backs, jag hade hamnat i Cambridge! Då har man kört ganska fel... Men då kunde jag hitta hem i alla fall! ;)


Mina VÄL använda fotbollskor

Igår tränade jag min första träning med Royston Town FC ladies.

Jag hade lite problem att hitta, men när jag väl nått parkeringen så fick jag hjälp av en av spelarna. Hon frågade om jag var okej och, nja, det var jag inte, haha. Så hon vi följdes åt till träningen och väl där blev jag presenterad för laget. Som verkar vara ett glatt gäng med blandad ålder, ungefär som hemma. Träningen var också väldigt lik den jag är van vid, men kanske lite mer intensiv. Tränaren var dock väldigt olik Billy, som varit min tränare i 3 år tror jag. Han var betydligt yngre för det första, kan inte ha varit många år äldre än mig. Han hette Stuart. (Little... nej, hehe)

Det var lite svårt ibland, efter som jag inte visste några namn och kan inte direkt fotbollsspårket på engelska, saker som jag är van att säga automatiskt som: snyggt, bra, härligt, jobba hem, markera, akta rygg, finns hem, byt kant. Kommer inte automatiskt längre, utan jag måste tänka lite först och det har man ju inte alltid tid med..

Avslutade med att spela, vilket jag alltid tycker man ska avsluta med! ;) så det var bra. När man vet att det blir deras första intryck av mig som spelare, så tänker man på alla misstag man gör... men innerst inne vet jag att alla gör misstag och de är till för att lära oss saker!

De tränar bara en gång i veckan, men det kanske blir lagomt, när jag ska fokusera på jobbet som Au pair först och främst. Matcher spelas på Söndagar, men när jag känner att jag vill börja spela matcher så kommer det kosta £50. För ett år alltså... :) Men jag ska testa att träna några fler gånger innan jag tar något beslut :) Det var i alla fall kul att få spela fotboll, komma hemifrån lite och träffa lite människor.

När jag skulle hem kände jag mig självsäker och trodde jag skulle kunna hitta utan GPS... MEN, det var väldigt mörkt ute och jag körde lite fel... Helt plötsligt tyckte jag dock att jag kände igen mig... The Backs, jag hade hamnat i Cambridge! Då har man kört ganska fel... Men då kunde jag hitta hem i alla fall! ;)

Kommentarer
Postat av: Niclas

Satan vad man saknar att spela fotboll alltså! :O

2011-09-07 @ 23:23:10
URL: http://kufuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0