Stugfix

Förra veckan var jag, min syster Emmy och min vän Elin till Äppelbo för att fixa i vår stuga. Det skulle rensas och målas. Det gick fortare än vad jag trodde, vi var klara med målningen första dagen (då hade vi alltså också rensat ut rummet och städat undan en hel del grejer) och andra dagen gick mest åt till att fundera på vart möblerna skulle stå och så vidare. Andra dagen bjöd också på en utflykt in till Vansbro eftersom Elin var tvungen att köpa en ny tandborste. Om hon hade glömt sin? Nejdå, Emmy råkade bara använda den när hon skulle måla om soffan...
 
Jag har alltid älskat min stuga, det har inte spelat någon roll hur den har sett ut, men som min syster skrev i sin blogg, så har jag fått ett nytt intresse vilket är inredning och det får pappa och Emmy erfara nu när jag har kommit hem från England... Haha.
 
Det var jobbigt, men framförallt kul! Speciallt när man var klar och såg slutresultatet :) Det är lite jobbigt dock, att när man har fixat till ett rum så syns behoven att fixa till de andra (hela TVÅ rum...) rummen desto tydligare! Men vi tar det som det kommer :)
 
Ungefär så här såg det ut innan, eller i alla fall för lite mer än 15 år sedan...
Bengt (farmors sambo), Emmy (Llillasyster), jag, Pappa, Olle (farmors bror) och farmor
Emmy, Bengt (pappas farbror), jag och Omma (Pappas farmor).
 
And after:
 
 
 
 
Stugan är som mysigast på kvällen, då man tänder brasan och en massa ljus, eftersom vi inte har någon el.
 

Kommentarer
Postat av: Emmy Holm

Riktigt fint skrivet! :)

2012-07-12 @ 02:14:47
URL: http://emmyholm.blogg.se
Postat av: malin

vad fint det blev.. kul att fixa litegrann :D grymma bilder från P&L med, du är duktig! :D

2012-07-12 @ 11:28:42
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: My Vestlund

Mysigt!

2012-07-22 @ 12:54:16
URL: http://myvestlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0