Knee

I onsdags skulle jag ha spelat min sista match i England. Det blev inte riktigt så...

I Tisdags var jag ute och sprang. Jag har sprungit mer och mer på sistone och längre och längre. Jag kan tillägga att jag har sprungit på asfalt som underlag 95% av gångerna och det har varit tungt för mina knän och leder över huvudtaget och i tisdags fick mitt vänstra knä nog. Jag sprang längre än jag tidigare gjort och på slutet av min runda la jag till en spurt upp för en lång backe och det slutade med att jag haltade ned för denna backe tio centimeter i taget...

Något så extremt frustrerande när man försöker bli mer tränad och leva sundare för att hjälpa ens egen kropp och så sätter denna kropp stopp för en, men jag ska väl vara glad att jag inte har varit skadad en enda gång under den riktiga fotbollssäsongen! När onsdagen kom kändes det bättre i knät och jag var helt inställd på att spela. Min sista match ville jag absolut inte missa! När kvällen kom tejpade jag mitt knä så att jag knappt kunde böja det med markeringstejp och åkte iväg. Kunde knappt gå, men jag gav inte upp. In på planen och efter en minut gick jag av... Då gick det inte att hålla tillbaka tårarna kan jag säga. Det är jobbigt bara att tänka på det. Men mina otroligt bra lagkamrater stöttade mig och det var skönt att se alla en sista gång i alla fall. Det gänget kommer jag sakna något så otroligt! Vi förlorade matchen, för att få mig själv att må bättre kan jag inbilla mig att det var för att jag inte spelade ;) haha (vi har vunnit alla tidigare matcher).

Idag känns knät mycket bättre, men jag känner fortfarande att det är något som inte stämmer när jag springer (har inte varit ute på en springtur, det får vänta...) men jag testade att träna med crosstrainern och det gick bra! Så jag är hoppfull att det ska gå att börja träna med mitt fotbollslag hemma i Borlänge ganska snart! :)

Det har hänt annat de senaste dagarna också! Emma, den nya au pairen kom ju i tisdags! Jättetrevlig och det känns lite tråkigt att åka ifrån henne också! haha! Märkligt vis att bli vän med någon, men det har gått jättebra! det finns ju en del att prata om i den här situationen! :)

Jag visade henne Cambridge igår och vi åt lunch på Nando's! ^^ Jag har också "övningskört" med henne ;) guidat henne när hon kört på vänster sida för första gången, vilket var spännande, men hon var otroligt duktig, till och med bättre än mig när jag testade för första gången! Folk borde skaffa två au pairer samtidigt... Det har varit jätteskönt att dela ansvaret med någon och ha någon att prata med! ;)


Kommentarer
Postat av: Niclas

Ouch, knäna kan vara väldigt komplexa, hade problem flera år utan att riktigt få nåt svar på vad som var fel. Sen plötsligt vart det bra, wiiierd :s

2012-06-09 @ 01:30:43
URL: http://kufuffin.blogg.se/
Postat av: Emma

Nåå, jag fick nästan en liten tår i ögat när jag läste inlägget. Håller med om att de borde ha två aupairer allt hade gått så mycket lättare och de "långtråkiga" stunderna hade varit mycket färre ;)

2012-06-22 @ 20:51:54
URL: http://pysselochannatskoj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0