Most Swedish Player

I Lördags var jag på Lagfest i Roystons klubbstuga. Det sjöngs karaoke av några tappra (fulla) själar, det delades ut skojpriser och man åt plockmat, de samlades in pengar för ett lotteri (men ingen vinnare utsågs...), det pratades och dansades (inte jag då... hehe). En trevlig kväll blev det :)



Som jag skrev tidigare så delades det ut priser till några spelare. Bland annat vann Sharon för snyggaste fallet under träning och fick som pris ta hem konen som hon hade förstört och som hade blivit inramad, Leanne vann för att vara sämst på att komma i tid och Amy (tränare och lagkamrat) vann för sämsta inkast och fick en T-shirt där det stod "Do as I say, not as I do" ^^ Och så vann jag för mest svenska spelaren, haha. och priset var en kålrot. En Swede alltså ;) (fick också en matchtröja, tack och lov! som jag passade på att få signerad av alla mina lagkamrater).

Igår så spelades det fotboll! Eller... någon slags fotboll i alla fall. sex vs sex spelare med max tre avbytare i en mindre plan med väggar som man kunde passa till. Man fick inte skjuta över huvudhöjd och inte gå innanför "straffområdet" och så spelade vi bara i 20 minuter gånger två. Haha. Kul var det i alla fall och visst var det ansträngande, men 20x2 var allt för lite tid, jag vill spela mer! Vi vann faktiskt också! 2-1. Det var inte så lätt att göra mål eftersom ribban var i midjehöjd... Jag fick några chanser och det var nära, men bättre lycka nästa gång! Vilket är på onsdag nästa vecka!

Idag är ingen vanlig dag för det är Andrews födelsedag :) En ganska vanlig dag egentligen förutom lite presentutdelning och fika... ^^ Andrew är alltså Caroline och Jonathans (barnens jag tar hand om) pappa. Tycker själv att jag gav honom bästa presenten, haha. Jag gav honom SHERLOCK säsong ett och två och så bakade jag en smulpaj med äpple och rabarber :) av Helen och barnen fick han teckningar, filmen; Despicable Me (Dumma mig) och en ostkorv... ^^

Vädret har varit vädligt.. ja, märkligt på senaste tiden. Det har regnat nästan varje dag de senaste veckorna, det har också haglat, men i samma veva har solen kikat fram och värmt på en del... men så börjar det blåsa och bli kallt och så vidare... Jobbigt. Hoppas det blir bättre snart!



Sa för nån vecka sedan att jag inte skulle köpa några fler böcker eftersom det kommer bli svårt nog att få hem allt i Juni... Såklart köpte jag två nya böcker förra veckan. Call the Midwife var en av dem och den läste jag ut idag. Den handlar om Jennifer Worths liv som barnmorska i Londons fattigare delar under 50-talet. En intressant bok som ibland är rolig ibland spännande och ibland en ögonöppnare :) Det har gjorts en TV-serie av hennes böcker (böckerna är Jennifer Worths memoarer) och den ska jag definitvt se när jag får chansen :)

Kommentarer
Postat av: malin

hahahaha älska priset :P roligt sådant ändå. läste att du ska hem snart, är de bara över sommaren eller heltid? :) vet ju inte hur sådana jobb funkar heller ^^

2012-05-18 @ 07:41:43
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: Johanna

Haha en kålrot!!! Den får du allt ta och släpa hem va!



du kommer hem snart! Längtar :))



Det stod massa om Stiko Per i tidningen idag, att han spelar på massa ställerna i Dalarna i slutet av maj, tycker det är tråkigt att du missar alla!! Så typiskt....

2012-05-18 @ 12:04:30
Postat av: Maja

oh det jag längtar hem till sverige mest för är fotbollen, och när jag läser detta blir jag ju ännu mera sugen!

Känns det skönt att åka hem snart? eller tråkigt?



Sv: tackar så hjärtligt!

2012-05-18 @ 12:53:50
URL: http://majyaa.blogg.se/
Postat av: Maja

oh ja förstår det, längtar oxå hem till den svenska sommaren, längtan blir ju mera när man har så konstigt väder här! :)



Oh men vilken tur du har och roligt att ha fått spela med ett engelskt fotbolls lag, det r inte alla som har de!!

2012-05-18 @ 13:39:45
URL: http://majyaa.blogg.se/
Postat av: malin

ååh förstår att det är blandade känslor men roligt att testa något nyss kanske.. skulle gärna stannat utomlands xD hehehe.. man skulle ju sakna den familj man levt med enormt då man blir som en i familjen kan jag tänka mig

2012-05-18 @ 14:16:19
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: malin

jag älskar mitt jobb jag är på nu.. klart man känner att det är jobbigt vissa dagar men jag älskar kollegorna och gamlingarna.. jobbar bara dagtider & vardagar så det är ett plus men mitt jobb är ju 24tim/dygnet 365dagar/året annars.. man får se en hel del med åren, hur hemskt vissa behandlar gamla, demens, död osv :( men jag vet att jag gör någonting bra :) drömmen är personligtränare o kostrådgivare men 50.000kr :/

2012-05-18 @ 14:20:07
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: Johanna Fåglund - Foto

Sv: Tack! :))

2012-05-18 @ 22:50:31
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Postat av: Niclas

Du skulle sagt till så hade du kunnat få låna lite av mitt berömda målsinne ;)Då hade du satt rubbet från alla vinklar och håll ;)

Fast nej, nu överskattar jag nog mig själv lite xD

2012-05-19 @ 00:08:13
URL: http://kufuffin.blogg.se/
Postat av: Sanna ;D

Den där hundkexblomman är värsta fina, speciellt i mängder ;D

2012-06-04 @ 13:47:06
URL: http://handlingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0