N0llan

Då har man gjort sin första dag på Högskolan Dalarna. Jag skrev att det kändes lite som om att börja ettan när man var 7 år... Den känslan förstärktes när jag spenderat halva dagen med att gå i ett led två och två, hand i hand ^^
 
Första dagen på Högskolan var inte så jobbig och läskig som jag hade befarat. Började dagen med upprop (registrering) och information från lärare, vilket pågick i några timmar. Efter lunch gick vi alla nya studenter (nollan) till Galaxen i samlad trupp och där fick vi höra på lite mer tråkigt folk som pratade.. (ja, förlåt, men det var tråkigt, dålig engelska + knagglig svengelska och folkdans...). Efter det började "introduktionen", nollningen alltså. Vi sjöng usla sånger och mindre usla sånger. Usel och mindre usel är de enda betygen man kan få av Maasarna (Maas är en människa som nollar på Högskolan Dalarna.). Vi lekte namnlekar och annat kul och mindre kul. Dagen slutade på en fest på Mångatan. De trängde in minst två program i en lägenhet typ och då är man alltså ca. 50 pers i ett program... så det blev lite väl trångt, so I called it the day och cyklade hem. För att få åka hem från nollningen måste man be en Maas om lov och är de kväll måste en Maas följa med Nollan hem, men när de frågade vart jag bodde och de började fundera på vem som skulle följa med sa jag; Jag är nykter, jag har cykel och jag kommer från Borlänge. Det funkade, de lät mig åka själv. Visst är det bra att de tänker på säkerhet, men... jag kände att jag kunde fixa det själv, onödigt att dra iväg någon från en fest, bara för att jag drar. ^^ Anyway.
 
Mest nevös inför denna dag var jag för det här med att träffa nya människor, men det gick bra :) Hängde speciellt med tre tjejer som alla hade kommit långväga för att plugga i Borlänge. Det var lite skönt, för då var jag den som kunde lite mer ;) De verkar trevliga hela bunten på programmet i alla fall. Åldern ligger mest mellan 18-22 men de fanns några äldre.
 
Imorgon ska vi fotograferas för att få passerkort till skolan och sedan fortsätter nollningen. Ska träffa Elin (som går andra året på Grafisk Design och är min bästa vän) innan fotograferingen för att snacka lite ^^ Ska vara med så mycket jag kan på nollningen imorgon, men har fotbollsträning på kvällen och den vill jag gå på, så jag får se vad jag hinner med.
 
God natt.

Kommentarer
Postat av: malin

vad kul :D hoppas du kommer trivas!

2012-08-28 @ 11:35:15
URL: http://formenmotettrikareliv.blogspot.se/
Postat av: Emma Andersson

Låter lite som nollningen på gymnasiet?

Svar: Lite annorlunda är det ju ^^ det kommer ju hålla på i 2 veckor, men + är att det inte handlar om att bli så blöt och smutsig som möjligt ;)
Sangster

2012-08-28 @ 12:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0